Staat je computer vol documenten? Stapelen de papieren zich op jouw bureau op? En moet je regelmatig verschillende mappen openen om dat ene belangrijke stuk te lokaliseren?
Staat je computer vol documenten? Stapelen de papieren zich op jouw bureau op? En moet je regelmatig verschillende mappen openen om dat ene belangrijke stuk te lokaliseren?
Dat is niet zo vreemd, want goed documenten beheren en archiveren is moeilijk. Niet voor niets bestaan er HBO- en universitaire opleidingen tot archivaris! Helaas kan niet iedere organisatie of onderneming zich een archivaris permitteren. En zelfs als er wel een archivaris in dienst is, dan nóg moet je als werknemer, leidinggevende of ondernemer je persoonlijke werkdocumenten terugvindbaar opslaan.
Je komt daarbij voor allerlei lastige keuzes te staan:
- welke documenten bewaar je wel en welke niet?
- hoe lang moet of wil je bepaalde documenten bewaren?
- hoe maak je een handige scheiding tussen actuele en andere documenten?
- waar bewaar je documenten?
- hoe maak je documenten snel terugvindbaar?
De KantoorCoach helpt kantoorwerkers om hun documenten doeltreffend te beheren. Of het nu gaat om papieren stukken of digitale files, of een combinatie van beide: we kunnen je behulpzaam zijn bij het opzetten van logisch, sluitend archiefsysteem waarin je elk document in 'no time' terugvindt.
Maar waarom is een goed mappensysteem of archief eigenlijk belangrijk?